Usaldusväärsed valikud igapäevaseks kasutamiseks
Kui eelarve on piiratud, kuid vajad töökindlat diiselmootoriga autot, siis on oluline leida jõuallikas, millel on hea vastupidavus, taskukohane hooldus ja kättesaadavad varuosad. Selles artiklis toome välja viis populaarset diiselmootorit, mida leidub sageli Eesti järelturul ja mis sobivad hästi igapäevaseks sõiduks.
—
1. 3.0 TDI V6 (Audi / Volkswagen)
Mootorikoodid: BKN, BMK, ASB, BUG
Võimsus: 150–176 kW
Leidub mudelitel: Audi A6 (C6), Audi A8 (D3), VW Touareg, VW Phaeton
Plussid:
Tugev malmplokk ja vastupidav konstruktsioon
Hea pöördemoment ka täiskoormusel
Keskmine kütusekulu 7–8 l / 100 km
Talub kõrgeid läbisõite (400 000+ km hooldusega)
Miinused:
Keeruline ligipääs mootori hooldamisel
Probleemid ketiga ja EGR-klapiga suurtel läbisõitudel
Originaalosad kallid, kuid olemas head analoogid
Keskmine auto hind: 3500–5000 €
Mootori hind eraldi: alates 1200 €
Mida jälgida ostul:
Nukkvõlli ajami (keti) seisukord
Veakoodid EGR ja DPF süsteemis
Õlitaseme ja kvaliteedi kontroll
Mootoriruumis lekked
—
2. 2.0 TDCi (Ford / PSA)
Mootorikoodid: G6DA, G6DB, D4204T
Võimsus: 81–103 kW
Leidub mudelitel: Ford Mondeo, Ford Focus, Volvo S40/V50, Peugeot 407, Citroën C5
Plussid:
Madal kütusekulu (5–6 l / 100 km)
Hea varuosade kättesaadavus
Lihtne ja soodne hooldus
Suur valik järelturul
Miinused:
Siemens pihustitega versioonid vähem töökindlad kui Bosch
Võimalikud kütuse- ja õlilekked
Ülekuumenemise suhtes tundlik
Keskmine auto hind: 2500–4500 €
Mootori hind eraldi: alates 500 €
Mida jälgida ostul:
Eelistada Bosch pihustitega versioone
Turbiini seisukord
Külmkäivituse sujuvus
Kütuse eelsoojenduse süsteem
—
3. 1.9 TDI (Volkswagen Group)
Mootorikoodid: ALH, ASZ, AVF, BKC, BXE
Võimsus: 66–96 kW
Leidub mudelitel: VW Golf IV/V, Passat B5/B6, Audi A3 (8L), Skoda Octavia, Seat Toledo
Plussid:
Väga töökindel mootor
Lihtne hooldada
Väike kütusekulu (4,5–6 l / 100 km)
Sobib hästi nii linnasõiduks kui maanteele
Miinused:
Vananenud tehnoloogia
Külmkäivitusel võib suitsetada
Mõnede versioonide nõrk turbo
Keskmine auto hind: 1500–4000 €
Mootori hind eraldi: 300–700 €
Mida jälgida ostul:
Turbiini töö ja võimalik vilin
Külmkäivitus ja suits
Rihma või keti ajastussüsteem
Emulsioon õlis
—
4. 2.0d ja 3.0d (BMW M47 / M57)
Mootorikoodid: M47D20, M47TU, M57D30, M57N
Võimsus: 85–160 kW
Leidub mudelitel: BMW 3. seeria (E46, E90), 5. seeria (E39, E60), X3 (E83), X5 (E53)
Plussid:
Hea dünaamika ja pöördemoment
Talub 400 000+ km korraliku hooldusega
Vaikne ja sujuv töö
Hea varuosade ja info kättesaadavus
Miinused:
M47-l probleemid keeristeklappidega
Vajab kvaliteetset kütust
Keti ja pumba kulumine suurte läbisõitudega
Keskmine auto hind: 3000–5000 €
Mootori hind eraldi: 600–1300 €
Mida jälgida ostul:
Mootori vibratsioon tühikäigul
Keeristeklappide seisukord
Õlilekked
Ajalugu ketivahetusest
—
5. 2.2 CDI (Mercedes-Benz OM611 / OM646)
Mootorikoodid: OM611, OM646
Võimsus: 75–125 kW
Leidub mudelitel: Mercedes C-klass (W203, W204), E-klass (W210, W211), Vito, Sprinter
Plussid:
Vastupidavus kuni 500 000+ km
Lihtne ja usaldusväärne Bosch kütusesüsteem
Mõistlik kütusekulu
Sobib hästi kaubikutele ja pereautodele
Miinused:
OM611 ketisüsteem nõrk
Võimalikud õli- ja pihustite lekked
Tuleb jälgida jahutussüsteemi seisukorda
Keskmine auto hind: 2500–4500 €
Mootori hind eraldi: 500–1000 €
Mida jälgida ostul:
Turbolaaduri ja EGR-klapi töö
Eelsüüteküünalde seisukord
Külmkäivitus ilma tugevate vibratsioonideta
Tegelik läbisõit — sageli keritakse