
Reg. märk puudub! Tagasi
Mida meile oma auto müünud kliendid räägivad

Andrei müüs oma Peugeot

Krislin müüs oma Nissani

Peeter müüs oma BMW


Autode ostu puudutavad küsimused
Kui kõik dokumendid on korras ja jõuame kokkuleppele, on võimalik tehing lõpetada juba samal päeval. Enamasti toimub hindamine, lepingu sõlmimine ja raha ülekandmine 12 tunni jooksul. Soovime, et protsess oleks Teie jaoks kiire ja lihtne.
Pakume keskmiselt umbes 87% auto turuväärtusest. Hind sõltub sõiduki seisukorrast, läbisõidust ja muudest teguritest. Meie pakkumine on alati läbipaistev ning aus – soovime pakkuda konkurentsivõimelist hinda.
Auto väärtust mõjutavad läbisõit, tehniline ja visuaalne seisukord, aastakäik, varustus, hooldusajalugu ja turu nõudlus. Hinnangu anname alati individuaalselt — ilma kiirustamata ja ausalt.
Jah, oleme huvitatud ka vanematest sõidukitest. Kui auto on komplektne ja tal on dokumendid olemas, teeme meeleldi pakkumise – ka siis, kui tegemist on vanema mudeliga.
Jah, me ostame ka sõidukeid, millel puudub kehtiv ülevaatus. See ei ole takistus – hindame auto seisukorda ning teeme vastava pakkumise.
Kindlustuse puudumine ei mõjuta auto ostu. Peamine on, et auto oleks olemas koos dokumentidega. Meie hoolitseme ülejäänu eest.
Usaldusväärsed valikud igapäevaseks kasutamiseks
Kui eelarve on piiratud, kuid vajad töökindlat diiselmootoriga autot, siis on oluline leida jõuallikas, millel on hea vastupidavus, taskukohane hooldus ja kättesaadavad varuosad. Selles artiklis toome välja viis populaarset diiselmootorit, mida leidub sageli Eesti järelturul ja mis sobivad hästi igapäevaseks sõiduks.
—
1. 3.0 TDI V6 (Audi / Volkswagen)
Mootorikoodid: BKN, BMK, ASB, BUG
Võimsus: 150–176 kW
Leidub mudelitel: Audi A6 (C6), Audi A8 (D3), VW Touareg, VW Phaeton
Plussid:
Tugev malmplokk ja vastupidav konstruktsioon
Hea pöördemoment ka täiskoormusel
Keskmine kütusekulu 7–8 l / 100 km
Talub kõrgeid läbisõite (400 000+ km hooldusega)
Miinused:
Keeruline ligipääs mootori hooldamisel
Probleemid ketiga ja EGR-klapiga suurtel läbisõitudel
Originaalosad kallid, kuid olemas head analoogid
Keskmine auto hind: 3500–5000 €
Mootori hind eraldi: alates 1200 €
Mida jälgida ostul:
Nukkvõlli ajami (keti) seisukord
Veakoodid EGR ja DPF süsteemis
Õlitaseme ja kvaliteedi kontroll
Mootoriruumis lekked
—
2. 2.0 TDCi (Ford / PSA)
Mootorikoodid: G6DA, G6DB, D4204T
Võimsus: 81–103 kW
Leidub mudelitel: Ford Mondeo, Ford Focus, Volvo S40/V50, Peugeot 407, Citroën C5
Plussid:
Madal kütusekulu (5–6 l / 100 km)
Hea varuosade kättesaadavus
Lihtne ja soodne hooldus
Suur valik järelturul
Miinused:
Siemens pihustitega versioonid vähem töökindlad kui Bosch
Võimalikud kütuse- ja õlilekked
Ülekuumenemise suhtes tundlik
Keskmine auto hind: 2500–4500 €
Mootori hind eraldi: alates 500 €
Mida jälgida ostul:
Eelistada Bosch pihustitega versioone
Turbiini seisukord
Külmkäivituse sujuvus
Kütuse eelsoojenduse süsteem
—
3. 1.9 TDI (Volkswagen Group)
Mootorikoodid: ALH, ASZ, AVF, BKC, BXE
Võimsus: 66–96 kW
Leidub mudelitel: VW Golf IV/V, Passat B5/B6, Audi A3 (8L), Skoda Octavia, Seat Toledo
Plussid:
Väga töökindel mootor
Lihtne hooldada
Väike kütusekulu (4,5–6 l / 100 km)
Sobib hästi nii linnasõiduks kui maanteele
Miinused:
Vananenud tehnoloogia
Külmkäivitusel võib suitsetada
Mõnede versioonide nõrk turbo
Keskmine auto hind: 1500–4000 €
Mootori hind eraldi: 300–700 €
Mida jälgida ostul:
Turbiini töö ja võimalik vilin
Külmkäivitus ja suits
Rihma või keti ajastussüsteem
Emulsioon õlis
—
4. 2.0d ja 3.0d (BMW M47 / M57)
Mootorikoodid: M47D20, M47TU, M57D30, M57N
Võimsus: 85–160 kW
Leidub mudelitel: BMW 3. seeria (E46, E90), 5. seeria (E39, E60), X3 (E83), X5 (E53)
Plussid:
Hea dünaamika ja pöördemoment
Talub 400 000+ km korraliku hooldusega
Vaikne ja sujuv töö
Hea varuosade ja info kättesaadavus
Miinused:
M47-l probleemid keeristeklappidega
Vajab kvaliteetset kütust
Keti ja pumba kulumine suurte läbisõitudega
Keskmine auto hind: 3000–5000 €
Mootori hind eraldi: 600–1300 €
Mida jälgida ostul:
Mootori vibratsioon tühikäigul
Keeristeklappide seisukord
Õlilekked
Ajalugu ketivahetusest
—
5. 2.2 CDI (Mercedes-Benz OM611 / OM646)
Mootorikoodid: OM611, OM646
Võimsus: 75–125 kW
Leidub mudelitel: Mercedes C-klass (W203, W204), E-klass (W210, W211), Vito, Sprinter
Plussid:
Vastupidavus kuni 500 000+ km
Lihtne ja usaldusväärne Bosch kütusesüsteem
Mõistlik kütusekulu
Sobib hästi kaubikutele ja pereautodele
Miinused:
OM611 ketisüsteem nõrk
Võimalikud õli- ja pihustite lekked
Tuleb jälgida jahutussüsteemi seisukorda
Keskmine auto hind: 2500–4500 €
Mootori hind eraldi: 500–1000 €
Mida jälgida ostul:
Turbolaaduri ja EGR-klapi töö
Eelsüüteküünalde seisukord
Külmkäivitus ilma tugevate vibratsioonideta
Tegelik läbisõit — sageli keritakse
—
1. 1.8T (Volkswagen / Audi)
Mootorikoodid: AGU, AUM, AUQ, BAM, BFB
Võimsus: 110–165 kW
Levinud mudelitel: VW Golf IV, Passat B5, Audi A3 (8L), A4 (B5/B6), Skoda Octavia I, Seat Leon
Plussid:
Hea töökindlus regulaarse hoolduse korral
Jõuline pöördemoment madalatel ja keskmistel pööretel
Keskmine kütusekulu 7–9 l/100 km
Suur varuosade saadavus ja taskukohased hinnad
Miinused:
Sagedane õlikulu (eriti suure läbisõiduga)
Võib suitseda külmkäivitusel
Kolvirõngaste kulumine üle 250 000 km
Turbolaaduri kulumine pika kasutuse järel
Võimalikud süütesüsteemi ja andurite vead
Keskmine auto hind: 2000–4000 €
Keskmine mootori hind eraldi: 500–800 €
Mida jälgida ostul:
Mootori töö stabiilsus tühikäigul
Sinise suitsu puudumine käivitamisel ja kiirendamisel
Õlitase ja võimalik õlikulu
Turbolaaduri seisukord – ei tohi olla vilinat ega leket
Diagnostika süütesüsteemi ja lambda-andurite osas
—
2. 1ZZ-FE (Toyota)
Mootorikoodid: 1ZZ-FE
Võimsus: 93–105 kW
Levinud mudelitel: Toyota Corolla, Auris, Avensis, Celica T23, MR2 Spyder
Plussid:
Ketiga mootori ajastus – ei vaja tihedat vahetust
Lihtne ehitus, kerge hooldada
Kütusekulu keskmiselt 6–7 l/100 km
Talub hästi igapäevakasutust ja kütuse kvaliteeti
Miinused:
Õlikulu on tavaline suurema läbisõidu korral
Võib külmalt suitseda
Varasematel mudelitel probleem kolvirõngastega
Tagasihoidlik jõudlus – ei ole kõige dünaamilisem
Keskmine auto hind: 2000–4500 €
Keskmine mootori hind eraldi: 500–900 €
Mida jälgida ostul:
Õlitase ja värvus, lekete jäljed
Klapikambrikaane ja tihendite seisukord
Suitsu olemasolu käivitamisel ja soojenemisel
Ajamiketiga seotud müra – võib viidata pinguti kulumisele
Mootori üldine käitumine kõrgetel pööretel
—
3. 1.6 VTEC (Honda)
Mootorikoodid: D16Y, D16Z, ZC, SOHC VTEC
Võimsus: 88–96 kW
Levinud mudelitel: Honda Civic (6.–8. põlvkond), Accord, CR-X, HR-V, Stream
Plussid:
Väga töökindel, kui õli vahetatakse õigel ajal
Enamikul versioonidel ketiga ajastus
Säästlik – 6–7 l/100 km
Hästi reageerib kõrgetel pööretel
Sobib hästi nii linnasõiduks kui maanteele
Miinused:
Nõrk pöördemoment madalatel pööretel
Võib olla lärmakas sportlikul sõidul
Ei talu ülekuumenemist – võimalikud tihendi probleemid
Vanematel versioonidel puudub tihti katalüsaator
Keskmine auto hind: 1800–4000 €
Keskmine mootori hind eraldi: 400–800 €
Mida jälgida ostul:
Tühikäigu ühtlane töö
VTEC-i aktiveerumise kontroll (4500–5500 p/min)
Metallilise heli puudumine kõrgetel pööretel
Õlitase ja õli puhtus
Mootori töötemperatuur ja jahutussüsteemi lekete puudumine
—
4. 2.0 Duratec-HE (Ford / Mazda)
Mootorikoodid: CJBA, CJBB, AODA, AODB
Võimsus: 104–107 kW
Levinud mudelitel: Ford Mondeo III/IV, Focus II/III, C-Max, S-Max, Mazda 6 (GG, GH), Mazda 3 (BK, BL)
Plussid:
Keti ajastus – ei vaja tihedat hooldust
Piisav jõudlus igapäevaseks kasutamiseks
Keskmine kütusekulu 7–8,5 l/100 km
Talub suure läbisõidu korralikult hooldatuna
Palju varuosi ja infot olemas
Miinused:
Vajab head õli – halva hooldusega võivad rõngad kinni jääda
Külmkäivitusel võib olla vali
Tühikäigul võivad tekkida vibratsioonid
Suurema läbisõiduga mootoritel võib esineda õlikulu
Keskmine auto hind: 2500–5000 €
Keskmine mootori hind eraldi: 500–900 €
Mida jälgida ostul:
Ketimüra käivitamisel
Õlitase ja selle seisukord
Mootori ühtlane töö tühikäigul
Mootoripatjade seisukord ja vibratsioonid salongis
Sinise suitsu puudumine gaasi andes
—
5. 1.8 / 2.0 Ecotec (Opel)
Mootorikoodid: Z18XE, Z18XER, Z20NET
Võimsus: 85–129 kW
Levinud mudelitel: Opel Astra G/H, Vectra B/C, Zafira A/B, Signum, Saab 9-3
Plussid:
Lihtne ja hooldatav konstruktsioon
Kütusekulu keskmiselt 7–8,5 l/100 km
Suur järelturu ja varuosade valik
Saab hakkama ka pikemate sõitudega
Miinused:
Õlikulu võib tekkida pärast 200 000 km
Turboversioon (Z20NET) tundlik õli ja kuumenemise suhtes
Vananedes võivad tihendid lekkida
Vajab regulaarset rihmavahetust (Gatesi või originaal)
Keskmine auto hind: 1500–4000 €
Keskmine mootori hind eraldi: 300–700 €
Mida jälgida ostul:
Õlitase ja võimalikud lekked
Klapikambrikaane tihendi seisukord
Diagnostikavead (lambda-andur, siibri positsioon)
Mootori töö sujuvus ja vibratsioonitase
Rihmavahetuse ajalugu ja seisukord